Vragen & Antwoorden

Stel, ik wil informatie krijgen van NoorderUitje, of een voorstel, kost dit geld?

Nee, wanneer u een voorstel voor een uitje wilt ontvangen per mail of per post, dan kost u dit niks. Houdt u er alleen wel rekening mee, dat we, voordat we u een passend voorstel kunnen doen, contact met u zoeken om uw wensen goed in kaart te brengen. 

Hoe weet ik of het NoorderUitje dat ik wil boeken wel leuk is?

Goede vraag! We gaan ervan uit dat uw gezelschap zelf in hoge mate verantwoordelijk is voor een geslaagd NoorderUitje; uw groep zelf bepaalt de sfeer tijdens het uitje. Van onze kant doen we er alles aan u een geslaagd uitje te bezorgen, door de leveranciers waarmee we samenwerken, te kennen. We zijn er bijvoorbeeld wezen koffie drinken of eten, of hebben aan een activiteit meegedaan. We zijn dan wel onafhankelijk, maar hebben een netwerk van betrouwbare leveranciers opgebouwd de laatste acht jaar. We weten dus met wie we zaken doen! 

Ik heb een dieet, houdt NoorderUitje daar wel rekening mee?

Natuurlijk! Wanneer u ons tijdig doorgeeft dat er mensen in uw gezelschap zijn die bijvoorbeeld vegetariër of veganist zijn, dan zorgen we voor goede alternatieven. Dit geldt ook voor uw collega, vriend, vriendin, familielid of teamgenoot die niet tegen gluten kan of een suikervrij dieet heeft, of bijvoorbeeld geen varkensvlees mag eten. 

Gaat ons arrangement door bij slecht weer?

Ja, want slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel. We gaan ervan uit dat al onze arrangementen doorgaan en adviseren u de weersverwachting in de gaten te houden en daar uw kleding op aan te passen.

De enige uitzondering op deze regel betreft wadlopen: als de wadgidsorganisatie de tocht afgelast (bijvoorbeeld door kans op onweer of grondmist), dan gaat het wadlopen zelf niet door. NoorderUitje zoekt in dit geval samen met u een alternatieve activiteit, waarbij we de kosten van het wadlopen verrekenen.

Is er iemand van NoorderUitje aanwezig tijdens de uitvoer van ons arrangement?

We gaan ervan uit dat iedereen een wegenkaart kan lezen en de tijd in de gaten houdt. NoorderUitje zorgt ervoor, dat voor iedereen duidelijk is, waar de activiteiten van het arrangement worden uitgevoerd. Het programma wordt zo opgesteld, dat tussen de diverse programma onderdelen voldoende tijd zit.  Daarom krijgt iedere klant, samen met onze bevestiging, routebeschrijvingen en adresgegevens opgestuurd per post. Het niet standaard begeleiden van arrangementen doen we, om de kosten van onze arrangementen lager te houden dan die van een aantal concurrenten. Indien u wenst, begeleiden we uw groep uiteraard zelf voor een meerprijs.

Wat als we tekenen en toch niet kunnen?

In onze Algemene Voorwaarden (die u ook op deze website kunt terugvinden) staat, dat u zelf voor een annuleringsverzekering dient te zorgen. Tekenen voor een arrangement en er vervolgens achter komen dat de directeur niet kan (dit is in 2005 waar gebeurt!), is er dus niet meer bij. Zelf hebben we geen verstand van verzekeringen, maar om u van dienst te zijn, hebben we een samenwerkingsverband met Census Verzekeringen en Financiële Diensten in Sneek gesloten. Bij elke opdracht sturen we u algemene informatie over de verzekering mee, evenals de naam van ons contactpersoon bij Census, haar mailadres en telefoonnummer.

Meer of minder mensen dan gepland?

Wanneer u een arrangement boekt, zijn er vaak afvallers of juist mensen die alsnog mee willen. Omdat u waarschijnlijk een annuleringsverzekering gaat afsluiten (zie punt 6), kunt u het financiële verlies van minder mensen prima opvangen. Wanneer er meer mensen meegaan, geeft u dit aan ons door, dan kijken we of de extra deelnemers bijgeboekt kunnen worden (meestal lukt dit prima).

Verhuurt u wadloop schoenen?

Nee, dat doet NoorderUitje niet. Voor minder dan € 10 kunt u bij zaken als Scapino en de Schoenenreus prima schoenen halen, waarmee u goed kunt wadlopen. Als u uw eigen sport- of wandelschoenen wilt gebruiken, is dat ook goed. Tip van NoorderUitje: na afloop van het wadlopen laat u uw schoenen een paar dagen in een emmer water staan en vervolgens droogt u ze in de schaduw. Als laatste handeling poetst u ze even en kunt u ze weer gebruiken.

Een veel gestelde vraag: zijn er douches op de dijk om te gebruiken na het wadlopen?

Nee, er zijn geen douches op de zeedijk. Het enige dat bij de zeedijk te vinden is, zijn het mooie uitzicht, kuddes met schapen en de wind. Op de meeste aankomstplaatsen van het wadlopen zijn grote bakken te vinden waar u uw benen en voeten kunt afspoelen. Op sommige plaatsen is er alleen koud stromend water, op andere plaatsen ook warm water. 

Ik moet een werkstuk maken voor school, kan NoorderUitje mij daarbij helpen?

Dat zou op zich wel kunnen, maar we adviseren je om op google te zoeken of naar je plaatselijke bibliotheek te gaan.  Daar vind je alle informatie die je nodig hebt over wadlopen, organisatiebureaus, Ameland, fierljeppen en nog veel meer!

Waarom heb ik NoorderUitje nodig? Ik kan toch zelf ook wel een arrangement samen stellen?

Die mogelijkheid bestaat, met behulp van de Grote Bosatlas en google kunt u een aantal dingen zelf uitvogelen. Aan de andere kant: kent u het noorden zo goed als uw eigen omgeving? Kunt u bij een restaurant, hotel of outdoororganisatie speciale dingen regelen of op het laatste moment wijzigingen aanbrengen? En vindt u het wel zo leuk om zelf de hele organisatie op u te nemen? Hebt u daar de tijd en energie voor? Wij wel, de hele dag als het moet… We doen het met plezier en we kennen onze eigen Noordelijke provincies en de Waddeneilanden op ons duimpje. 

Mijn vraag staat hier niet bij, maar toch wil ik hem stellen. Wat nu?

Gewoon contact met NoorderUitje zoeken; tijdens kantooruren zijn we meestal bereikbaar. U kunt ons bellen op telefoonnummer 06 - 1479 8913, dan beantwoorden wij uw vraag met alle plezier. Als we er niet zijn, kunt u onze voicemail inspreken of een berichtje sturen naar hans@noorderuitje.nl